آخرین مطالب سایت
آخرین نطرات کاربران
جستجوگر پیشرفته سایت



Microsof 00t

بی شک می توان گفت که بشر امروزی بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ به تکنولوژی و فن آوری های نورین وابسته است، به گونه ای که شاید زندگی بدون فن آوری ها امروزی برای بسیاری از افراد غیر قابل تصور باشد و بدون این تکنولوژی ها نتوانند به زندگی روزمره ی خود ادامه دهند. برای رسیدن به چنین جایگاهی از پیشرفت و تکنولوژی انسان ها و شرکت های بسیار در طول تارخ تلاش کرده اند و هر کدام سهمی را در رسیدن به جایگاه امروزی پیشرفت و تکنولوژی داشته اند. اگر بخواهیم در زمان حال چندیدن شرکت پیشگام در زمینه ی تکنولوژی را نام ببریم و همه را در یک لیست گرد هم آوریم، به طور قطع می توان گفت هر لیستی که نام شرکت مایکروسافت در آن نباشد، ناقص است.

شرکت مایکروسافت خالق سیستم عامل محبوب ویندوز، یکی از بزرگترین و تاثیرگذار ترین کمپانی ها در زمینه ی تکنولوژی، در زمان حال می باشد. شرکت مایکروسافت همواره با در نظر گرفتن نیاز های کاربران در آینده، دست به خلق و معرفی محصولات خارق العاده ای زده است و مدت ها بزرگترین کمپانی دنیای تکنولوزی بوده است. اما در چند سال اخیر به دلایلی شرکت مایکروسافت نتواسته است که با همان شتاب قبلی به پیشرفت های خود ادامه دهد و با شتابی کمتر به راه خود ادامه می دهد. اگر بخواهیم چند دلیل اصلی را برای این کاهش شتاب مایکروسافت نام ببریم، می توانیم به عدم استقبال چندان از سیستم عامل ویندوز ۸ و در ادامه ویندوز ۸.۱ مایکروسافت که می خواست در ادامه ی راه سیستم عامل محبوب ویندوز ۷، همه را به سمت خود بکشاند، اشاره کنیم  که برخلاف انتظار مایکروسافت نتوانست به موفقیت چندانی دست یابد، علاوه بر این سیستم عامل گوشی های هوشمند مایکروسافت یعنی ویندوز فون نیز نتوانست به سهم چندانی از بازار سیستم عامل گوشی های هوشمند دست یابد، و همچنین عدم استقبال از چند محصول دیگر مایکروسافت در رقابت با محصولات دیگر شرکت های فعال در زمینه ی تکنولوژی نیز در این کاهش رشد شتاب شرکت مایکروسافت موثر بوده اند.

شرکت مایکروسافت همواره سعی دارد با در نظر داشتن نظرات کاربران و با استفاده از دانش متخصصان خود، تکنولوزی را به خدمت زندگی انسان ها در آورد. اگر چه در چند سال اخیر از شتاب روز افزون مایکروسافت کاسته شده است، اما در ادامه با newt technologys همراه باشید تا با بررسی تک تک محصولات مایکروسافت، ببینید چرا ما معتقدیم که مایکروسافت به اوج باز خواهد گشت.

ویندوز ۱۰

Windows-10-winphoneir-4

برای بررسی سیستم عامل محبوب ویندوز بهتر است که اندکی به عقب باز گردیم، زمانی که ویندوز ۷ توانسته بود به یکی از محبوب ترین سیستم عامل های تاریخ شرکت مایکروسافت مبدل شود. مایکروسافت که از سویی محبوبیت سیستم عامل ویندوز ۷ را می دید و از سویی دیگر نظاره گر افزایش روز افزون دستگاه های با صفحه نمایش لمسی بود، سعی داشت که با ارائه نسخه ی جدید سیستم عامل ویندوز به نیاز های کامپیوتر های شخصی و همچنین دستگاه های با صفحه نمایش لمسی پاسخ گوید. بنابراین مایکروسافت ویندوز ۸ را که سعی داشت با تکرار محبوبیت ویندوز ۷ در کامپیوتر های خانگی و همچنین کسب محبوبیت در بین دستگاه های لمسی، موفقیت آینده ی مایکروسافت را رقم زند، معرفی کرد. اما ویندوز ۸ با توجه به تغییراتی که نسبت به ویندوز ۷ داشت، نتوانست کاربران کامپیوتر های شخصی را به سوی خود بکشاند و از سوی دیگر با توجه به کمبود های نرم افزاری ویندوز ۸ در دستگاه های لمسی در مقایسه با سیستم عامل های رقیب، ویندوز ۸ در دستگاه های لمسی نیز نتوانست به توفیق چندانی دست یابد. ویندوز ۸ در ادامه با ارائه ی ویندوز ۸.۱ که سعی کرده بود مشکلات ویندوز ۸ را برطرف سازد و به نیاز های کاربران در ویندوز ۸ پاسخ گوید، به روز رسانی شد، اما ویندوز ۸.۱ نیز نتوانست تغییر چندانی را ایجاد کند و این سیستم عامل نتوانست محبوبیت ویندوز ۷ را تکرار کند.

از آن جایی که مایکروسافت احتمال می داد که ویندوز ۸ با تمام ویژگی هایی که دارد، نتواند محبوبیت ویندوز ۷ را تکرار کند، از همان زمان عرضه ی ویندوز ۸ به فکر نسخه ی بعدی سیستم عامل ویندوز خود بود. مایکروسافت در طول کنفرانس معرفی ویندوز ۱۰ بود که اعلام کرد که از زمان عرضه ی ویندوز ۸، بر روی نسخه ی بعدی سیستم عامل خود یعنی ویندوز ۱۰ کار می کرده است، از همین زمانی که مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ صرف کرده است می توان فهمید که این نسخه از سیستم عامل ویندوز با نسخه ی های قبلی متفاوت خواهد بود و مایکروسافت به دنبال این است که ویندوز ۱۰ همه ی نیاز ها را برطرف سازد، به همین دلیل است که در نام گذاری این نسخه از سیستم عامل ویندوز به جای عدد ۹ از عدد ۱۰ استفاده کرده است تا نشان دهد که چه تحول عظیمی در راه سیستم عامل ویندوز است. اما ویندوز ۱۰ تنها به دنبال رفع مشکلات نسخه های قبلی سیستم عامل ویندوز و همچنین پاسخ به نیاز های کاربران نبوده است، بلکه با ویژگی های جدیدی نیز که با خود به همراه دارد، می خواهد همه چیز را تمام کند و حرفی را باقی نگذارد. پیش از این که به بررسی برخی از مهم ترین ویژگی های جدید ویندوز ۱۰ بپردازیم بهتر است به این نکته اشاره کنیم که ویندوز ۸ سعی داشت که علاوه بر این که در کامپیوتر های شخصی محبوب باشد در دستگاه های لمسی نیز بازار را به دست بگیرد، اما با کمبود ها و مشکلاتی که با خود به همراه داشت، علاوه بر این که نتوانست توفیق چندانی در دستگاه های لمسی کسب کند، در کامپیوتر های شخصی نیز موفق عمل نکرد، اما ویندوز ۱۰ با رفع تمام کمبود ها و مشکلات در این زمینه، بهترین تجربه را در کامپیوتر های شخصی و همچنین دستگاه های لمسی در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه به بررسی مهم ترین ویژگی ها ویندوز ۱۰ می پردازیم.

  • ویندوز ۱۰ برای تمام دستگاه ها

Windows-10-Product-Family

کنفرانس معرفی ویندوز ۱۰ را به یاد دارید؟ یکی از مهم ترین مواردی که در این کنفرانس به آن اشاره شد، این بود که ویندوز ۱۰ بر روی تمام دستگاه ها اجرا خواهد شد و این سیستم عامل تنها سیستم عامل آینده ی مایکروسافت خواهد بود و بنابراین در آینده و با معرفی نسخه ی نهایی ویندوز ۱۰ برای تمام دستگاه ها دیگر نامی از سیستم عامل های ویندوز و ویندوز فون و … به صورت جداگانه نخواهد بود و نه تنها کامپیوتر ها، دستگاه های لمسی و گوشی های هوشمند ویندوزی با ویندوز ۱۰ همراه خواهند شد، بلکه اکس باکس، هالولنز و دیگر دستگاه های مایکروسافت نیز همه و همه تنها با یک سیستم عامل یعنی ویندوز ۱۰ همراه می شوند. بنابراین ویندوز ۱۰ برای ایجاد یکپارچگی به معنای حقیقی آمده است. از این پس و با عرضه ی نسخه ی نهایی ویندوز ۱۰، تمرکز مایکروسافت تنها بر روی یک سیستم عامل یعنی ویندوز ۱۰ خواهد بود و ویندوز ۱۰ را می توان هسته ی مرکزی تمام اهداف و فعالیت های آینده ی مایکروسافت دانست.

  • کرتانا

cortana

بهتر است به اندکی قبل از عرضه ی ویندوز فون ۸.۱ و کرتانا برگردیم، زمانی که دستیار های صوتی در دیگر سیستم عامل های گوشی های هوشمند حضور داشتند. پیش از معرفی کرتانا برای سیستم عامل ویندوز فون، سیستم عامل های اندروید و iOS هر کدام دستیار صوتی خود یعنی گوگول ناو و سیری را داشتند، اما آیا در آن زمان به اندازه ی امروز به بحث دستیار های صوتی و و ویژگی های آن ها پرداخته و بر روی آن ها مانور داده می شد؟

در زمان معرفی و عرضه ی ویندوز فون ۸.۱ بود که دستیار صوتی به این سیستم عامل نیز راه یافت. این دستیار صوتی که کرتانا نام داشت از ظاهری زیبا برخوردار بود که لوگوی آن در هنگام درخواست های مختلف، انیمیشن های جالبی نیز نشان می داد. این دستیار صوتی که به مرور زمان کامل تر می شد و ویژگی های جدیدی به آن افزوده می شد، امروز علاوه بر زبان انگلیسی می توان در زبان های دیگر نیز از آن استفاده کرد و به گفته ی مایکروسافت، در آینده در زبان های بیشتری در دسترس خواهد بود و در زبان های بیشتری می توان از آن استفاده کرد. این دستیار صوتی که نام آن برگرفته از نام یکی از شخصیت های سری بازی های محبوب HALO است، با ورود خود به دنیای دستیار های صوتی، توجه همه را به سوی خود جلب کرد.

کرتانا که به مرور زمان کامل تر می شد و ویژگی های جدیدی به آن اضافه می شد، بیشتر مورد توجه قرار می گرفت. مایکروسافت نیز همواره در تبلیغ های خود، به برتری های این دستیار صوتی نسبت به رقبای آن اشاره می کرد. همین قدرت و پیشرفت کرتانا سبب شد که توجه رقبا نیز به سوی دستیار های صوتی بیشتر جلب شود و ویژگی های جدیدی را به دستار های صوتی خود بیافزایند. به نحوی که در جدید ترین نسخه ی سیستم عامل های اندروید و آی او اس می توان دید که چه مقدار به بحث دستیار های صوتی و افزودن ویژگی های جدید به آن ها توجه شده است.

اما کرتانا که تازه راه خود را آغاز کرده است، علاوه بر این که با ظاهری جدید در بیلد های ویندوز ۱۰ موبایل حضور دارد، در جدید ترین بیلد های ویندوز ۱۰ دسکتاپ که از سوی مایکروسافت برای کاربران اینسایدر منتشر می شود نیز با ظاهری مشابه با نسخه ی موجود در بیلد های ویندوز ۱۰ موبایل حضور دارد. همین امر نشان می دهد که مایکروسافت به کرتانا به عنوان یکی از ویژگی های اصلی ویندوز ۱۰ توجه ویژه ای دارد و این تازه اول راه این دستیار صوتی باهوش و جذاب است.

  • مرورگر اج

Microsoft_Edge

در چند سال اخیر، مروگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت نتوانست که به خوبی با رقبای اصلی خود یعنی موزیلا فایر فاکس و گوگل کروم به رقابت به پردازد. بنابراین مایکروسافت که می خواست برای ویندوز ۱۰ همه چیز را به بهترین صورت ممکن فراهم آورد، مرورگر جدیدی را برای ویندوز ۱۰ فراهم دید. این مرورگر که در ابتدا پروژه ی اسپارتان نامیده می شد و به این نام شناخته می شد، در اولین حضور خود در بیلد های ویندوز ۱۰، امکانات چندانی نداشت، اما نشان داد که مایکروسافت به فکر مرورگری جدید برای ویندوز ۱۰ است. به مرور زمان که مایکروسافت بیلد های جدید ویندوز ۱۰ را برای کاربران اینسایدر منتشر می کرد، ویژگی های جدیدی نیز به این مروگر می افزود. بعد از گذشت مدتی از حضور این مرورگر در بیلد های ویندوز ۱۰، مایکروسافت برای انتخاب نام اصلی این مرورگر، چند نام را پیشنهاد کرد و در یک نظر سنجی از کاربران درخواست کرد که نام مورد نظر خود را انتخاب کنند. بالاخره بعد از بررسی نظرات کاربران و همچنین نظر خود مایکروسافت، “اج” به عنوان نام اصلی این مرورگر انتخاب شد و بعد از گذشت مدت زمانی از این انتخاب، نام این مرورگر در بیلد های جدید ویندوز ۱۰ از پروژه ی اسپارتان به اج تغییر یافت.

مرورگر اج به مرور زمان و با انتشار بیلد های جدید برای کاربران اینسایدر کامل تر می شود و ویژگی های جدیدی نیز به آن افزوده می شود، تا در زمان انتشار نسخه ی نهایی ویندوز ۱۰، این سیستم عامل به بهترین شکل ممکن بتواند رقبای اصلی خود را کنار زند و کاربران را به سوی خود بکشاند.

  • Windows Hello

WIndows Hello

مایکروسافت همواره نشان داده که به امنیت کاربران در دنیای تکنولوژی بسیار اهمیت داده است و خواهد داد. با توجه کردن به هر یک از سرویس ها و محصولات مایکروسافت و مشاهده ی امنیت هر یک از آن ها می توان به این موضوع پی برد.

یکی از قابلیت های سیستم عامل های مختلف، روش رمز گذاری برای ورود به آن ها است. بعد از اینکه در سیستم عامل های اندروید و iOS روش های جدیدی را برای گشایش رمز گوشی همچون استفاده از الگو و اثر انگشت مشاهده کردیم، انتظارها از مایکروسافت برای استفاده از شیوه ای جدید برای بازگشایی رمز سیستم عامل ویندوز بالا رفت. البته ویندوز ۸ دارای نوعی رمز خاص بود که بیش تر بر روی دستگاه های لمسی کارآمد بود که به آن رمز تصویری یا Photo password گفته می شد. اما مایکروسافت که می خواست ویندوز ۱۰ از هر لحاظ تکامل یافته باشد، برای رمز گذاری این سیستم عامل، ویژگی جدیدی به نام ویندوز هلو را معرفی کرد.

ویندوز هلو در واقع پشتیبانی سیستم عامل از احراز هویت بیومتریک را فراهم می کند که با استفاده از صورت، اثر انگشت، عنبیه ی چشم و یا… اقدام به بازکردن قفل دستگاه شما می کند. با استفاده از این تکنولوژی، شما خیلی امن تر می توانید به اطلاعات، برنامه ها، داده ها و یا حتی وب سایت ها و سرویس های مختلف دسترسی داشته باشید. این روش دیگر مشکلات رمز عبور قدیمی را ندارد که گاهی فراموش می شد، هک می شد، و یا برای به خاطر سپردن آن مجبور می شدید که آن را جایی بنویسید و با خود داشته باشید که امنیت آن را بسیار در معرض خطر قرار می داد. همچنین خیلی از افراد از رمز های مشابه برای تمام سرویس ها و حساب های خود استفاده می کنند که لو رفتن یک رمز، ممکن است منجر به لو رفتن تمام اطلاعات حساب یک فرد شود. اما حسگر های مدرن و جدید، ویژگی های خاص و منحصر به فرد شما را به خاطر می سپارند و از آن ها برای شناسایی شما استفاده می کنند که البته این امر در ویندوز ۱۰ فراهم خواهد شد.

  • دیگر ویژگی ها

Windows-10-winphoneir-top-EN

ویندوز ۱۰ به عنوان سیستم عاملی که می خواهد هسته ی مرکزی تمام اهداف و فعالیت های آینده ی مایکروسافت باشد، باید از ویژگی های و قابلیت های کاربردی و چشمگیر بسیاری برخوردار باشد که چنین نیز هست. ما سعی کردیم که به مهم ترین ویژگی های ویندوز ۱۰ اشاره کنیم، اما بی شک سیستم عامل ویندوز ۱۰ از قابلیت ها و ویژگی های بیشتری برخوردار است و در آینده و در زمان عرضه ی نسخه ی نهایی ویندوز ۱۰ نیز بر آن ها افزوده می شود. پس منتظر یک سیستم عامل قدرتمند از سوی مایکروسافت باشید.

ویندوز ۱۰ موبایل

Windows 10 Mobile

اگر چه ویندوز ۱۰ موبایل بخشی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ است و در قسمت قبل به بررسی سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرداختیم، اما از آن جایی که گوشی های هوشمند بخش به سزایی از زندگی بشر امروزی را در احاطه ی خود دارند، پرداختن به سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل به صورت جداگانه امری ضروری است، و بنابراین اکنون به بررسی ویندوز ۱۰ موبایل می پردازیم.

مایکروسافت که با سیستم عامل ویندوز فون دوران خوبی را سپری نکرد، می خواهد با استفاده از ویندوز ۱۰ موبایل همه چیز را جبران و کاربران را به سوی سیستم عامل آینده ی گوشی های هوشمند خود بکشاند. مایکروسافت که با واقع بینی دریافته بود که سیستم عامل ویندوز فون از کمبود نرم افزار و توجه اندک برنامه نویسان رنج می برد، با ارائه ی ابزار های برنامه نویسی جدید و همچنین ابزار هایی برای پورت کردن برنامه های اندروید و iOS به سیستم عامل ویندوز، نشان داد که ویندوز ۱۰ موبایل می خواهد همه ی مشکلات را با هم برطرف کند.

همانطور می دانید شکل گیری ویندوز ۱۰ برای هر چه کامل تر شدن، اندکی با سایر سیستم عامل ها متفاوت است و علت آن این است که مایکروسافت با برنامه ای به نام اینسایدر نشان داد که می خواهد به تمام نیاز های کاربران تا جایی که ممکن است، پاسخ دهد. مایکروسافت با معرفی پروژه ی اینسایدر، از برنامه نویسان و کاربران حرفه ای دعوت کرد تا بیلد های پیش نمایش را پیش از انتشار نسخه ی نهایی ویندوز ۱۰ دریافت کنند و با پیشنهادات خود در شکل گیری هر چه بهتر ویندوز ۱۰ بر مبنای نیاز های کاربران سهیم باشند. ویندوز ۱۰ موبایل نیز به عنوان بخشی از سیستم عامل ویندوز با کمک کاربران روز به روز کامل تر می شود.

اگر به روند تکاملی ویندوز ۱۰ موبایل از اولین بیلد های منتشر شده برای کاربران اینسایدر تا کنون توجه کنید، مشاهده می کنید که در هر بیلد جدید منتشر شده برای کاربران اینسایدر، ویژگی های جدیدی افزوده می شود و برخی مشکلات نیز بر طرف می گردد. این روند ادامه خواهد یافت و با انتشار بیلد های جدید باید منتظر ویژگی های جدیدی برای ویندوز ۱۰ موبایل بود. در نهایت به نظر می رسد که در زمان انتشار نسخه ی نهایی ویندوز ۱۰ موبایل، این سیستم عامل به خوبی تکامل یافته باشد و با ویژگی های کاربردی و جدید خود، خواهد توانست که جایگاه خود را در بین سیستم عامل های گوشی های هوشمند پیدا کند.

آفیس

Office

کمتر کسی را می توان دید که از سیستم عامل ویندوز استفاده کرده باشد ولی با مجموعه ی نرم افزاری آفیس آشنا نباشد، مجموعه ای که برای ساخت، ذخیره و مشاهده ی اسناد استفاده می شود. مجموعه ی آفیس که کاربران خاص خود را دارد و در ادارات نیز استفاده ی بسیار گسترده ای دارد، به مرور زمان، و در کنار سایر نرم افزار های شرکت مایکروسافت، به نسخه های جدید تری به روز رسانی می شود و ویژگی های کاربردی بسیاری به آن افزوده می شود. مجموعه ی آفیس یکی از محصولات مایکروسافت است که همواره در حال رشد و پیشرفت بود است و در روند تکاملی خود کمتر زمانی بوده است که با مشکل برخورد و محبوبیتش در میان کاربران کاهش یابد.

در سیستم عامل ویندوز فون، ما شاهد مجموعه ی آفیس قدرتمندی نبودیم و همین امر یکی از انتقاد های کاربران سیستم عامل ویندوز فون بود. مایکروسافت نیز که این انتقاد درست را پذیرفته است، در ویندوز ۱۰ موبایل به دنبال این است که مجموعه ی بسیار قدرتمند تر و کامل تری از آفیس را برای کاربران گوشی های هوشمند منتشر کند و این مجموعه ی قدرتمند در بیلد های اخیر نیز در اختیار کاربران اینسایدر قرار گرفته است. پس در ویندوز ۱۰ موبایل کاربران می توانند شاهد مجموعه ای بسیار کامل تر و قدرتمند تر از برنامه ی آفیس در مقایسه با نسخه ی ویندوز فونی این مجموعه باشند.

با ورود ساتیا نادلا به صحنه ی مدیریت مایکروسافت ، سیاست های مایکروسافت تغییر کرد. یکی از سیاست های جدید مایکروسافت، انتشار نرم افزار برای سیستم عامل های رقیب بود. در پی همین سیاست، مایکروسافت مجموعه ی نرم افزاری آفیس را در کنار نرم افزار های دیگر برای سیستم عامل های اندورید و iOS منتشر کرد، و در مدت زمان اندکی به تعداد دانلود و همچنین محبوبیت بسیار بالایی در این دو سیستم عامل دست یافت. البته این اتفاق جای تعجب ندارد، زیرا از آن جایی که اکثر کاربران با کاربرد ها و قدرت این مجموعه آشنا هستند، با ورود این مجموعه ی نرم افزاری به استور سیستم عامل های گوشی های هوشمند خود به خوبی از این مجموعه استقبال کردند.

همانطور که اشاره کردیم، مجموعه ی آفیس یکی از محصولات مایکروسافت است که همواره در حال رشد و پیشرفت بوده است. اما با توجه با این که در سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل مجموعه ی بسیار قدرتمند تری از برنامه ی آفیس حضور دارد و همچنین این مجموعه نرم افزاری به دو سیستم عامل محبوب اندروید و iOS راه یافته است، می توان آینده ای بسیار درخشان تر از گذشته را برای مجموعه ی آفیس متصور بود.

بینگ

bing

با توجه به پیشرفت فوق العاده سریع فضای مجازی و دنیای اینترنت در سال های اخیر، موتور های جستجوی مختلف نیز در این سال ها در بین کاربران بسیار گسترش یافته اند. و در این بین موتور جستجو گر گوگل در سال های اخیر از رقبای خود موفق تر عمل کرده است و توانسته که بیشتر سهم بازار موتور های جستجو گر را به دست آورد.

مایکروسافت نیز که موتور جستجوگر خود، یعنی بینگ را دارد، پس از عدم موفقیت های چند سال گذشته ی بینگ در رقابت با موتور جستجوگر گوگل، با افزایش بهبود عملکرد و قدرت موتور جستجوگر بینگ به دنبال آن است که به سهم  بیشتری در بازار موتور های جستجوگر دست یابد.

اگر بخواهیم به قسمت های مختلف موتور جستجو گر بینگ بپردازیم، متوجه خواهیم شد که اخیراً مایکروسافت بهبود هایی را در قسمت های مختلف این موتور جستجو گر ایجاد کرده است و همچنین ویژگی های جدیدی را به آن افزوده است، به نحوی که با جستجوی موضوع مورد نظر خود در این موتور جستجو گر، نتایج بسیار بهتری را نسبت به گذشته خواهید یافت و در بسیاری از موارد نتایجی بهتر از سایر موتور های جستجو گر را نیز به دست می دهد. علاوه بر این، مدتی است که مایکروسافت جوایز و هدایایی را به صورت تشویق به کاربرانی می دهد که از موتور جستجو گر بینگ استفاده می کنند. و همچنین چندین اقدام دیگر در راستای افزایش محبوبیت این موتور جستجو گر در بین کاربران، از سوی مایکروسافت صورت گرفته است.

همین اقدامات اخیر مایکروسافت سبب شده است که در مدت اخیر، سهم موتور جستجو گر بینگ در بازار موتور های جستجو گر افزایش یافته و محبوبیت آن در میان کاربران بیشتر شده است. علاوه بر این، اخیراً بسیاری از شرکت ها اعلام کرده اند که از این پس از بینگ به عنوان موتور جستجو گر پیش فرض دستگاه های خود به جای گوگل استفاده می کنند. البته نباید فراموش کرد که در گذشته هم بسیاری از دستگاه ها از بینگ به عنوان موتور جستجوگر پیش فرض خود استفاده می کردند و این موتور جستجو گر کاربران خود را داشت، اما همین افزایش پشتیبانی دستگاه های بیشتر از موتور جستجو گر بینگ به صورت پیش فرض سبب می شود که این موتور جستجو گر در آینده رشد چشمگیری را داشته باشد.

اگر به روند تکاملی و رو به رشد موتور جستجو گر بینگ در مدت اخیر توجه کنیم، متوجه می شویم که مایکروسافت سرمایه گذاری ویژه ای بر روی موتور جستجو گر خود کرده است و در آینده می توان شاهد رشد و پیشرفت هر چه بیشتر این موتور جستجو گر بود.

اکس باکس

XboxStage_0

یکی از جنبه های دنیای دیجیتال امروزی، سرگرم کردن کاربران و جلب توجه کاربران به سوی بازی های ویدیویی است، که این امر علاوه بر کامپیوتر های شخصی، بر عهده ی کنسول های بازی نیز نهاده شده است. و در سال های اخیر، این موضوع از سوی شرکت های دخیل در زمینه ی کنسول های بازی، بیشتر در قامت کنسول های نسل هشتم دنبال می شود. اگر بخواهیم به دو رقیب اصلی در میان کنسول های نسل هشتم اشاره کنیم، آن دو رقیب اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ خواهند بود.

از زمان ورود کنسول های نسل هشتم به صحنه ی رقابت کنسول های بازی، پلی استیشن ۴ با توجه به قیمت خود و همچنین بازی های اختصاصی خود و ویژگی های دیگری که داشت، توانست سهم بیشتری از بازار کنسول های بازی را به دست آورد. اما مدتی قبل و با تغییر  رویکرد مایکروسافت در قبال کنسول اکس باکس وان، مایکروسافت که سهم کنسول اکس باکس وان را در بازار بسیار کمتر از انتظار خود می دید، قیمت اکس باکس وان را کاهش داد و این آغازی بود بر افزایش سهم اکس باکس وان در بازار کنسول های نسل هشتم، اما این افزایش به اندازه ی کافی نبود و هنوز هم میان میزان فروش کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ تفاوت قابل توجهی وجود داشت.

کنسول اکس باکس وان که از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است و بازی های اختصاصی بسیار قدرتمندی دارد، منتظر بود تا روحی تازه را از سوی مایکروسافت بیابد.

در جریان کنفرانس معرفی ویندوز ۱۰ و همچنین کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ بود که مایکروسافت به صراحت اعلام کرد که ویندوز ۱۰ تنها سیستم عامل آینده ی مایکروسافت خواهد بود و این سیستم عامل برای تمام دستگاه ها منتشر می شود، و کنسول اکس باکس وان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. بنابراین در آینده و با عرضه ی ویندوز ۱۰ برای کنسول اکس باکس وان، ویژگی های بسیار خوبی به این کنسول اضافه می شود و همچنین با توجه به حضور دایرکت اکس ۱۲ در ویندوز ۱۰ و این که مایکروسافت اعلام کرد که دایرکت اکس ۱۲ قدرت گرافیکی اکس باکس وان را ۲۵ درصد افزایش می دهد، با انتشار ویندوز ۱۰ برای اکس باکس وان، شاهد قدرت گرافیکی به مراتب بیشتر اکس باکس وان در مقایسه با اکنون خواهیم بود. البته این موارد تنها قابلیت ها و ویژگی هایی نخواهد بود که با عرضه ی ویندوز ۱۰ برای اکس باکس وان، به این کنسول اضافه می شود، و با انتشار ویندوز ۱۰ شاهد ویژگی های کاربردی به مراتب بیشتری برای اکس باکس وان خواهیم بود. همین امر سبب شد که سهم بازار کنسول اکس باکس وان نسبت به گذشته بسیار بیشتر شود و حتی گاهی در خبر ها دیده شد که فروش اکس باکس وان از پلی استیشن ۴ بالاتر رفته است.

اوج کار مایکروسافت در قبال اکس باکس وان را می توان در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 2015 دید. جایی که بازی های اختصاصی اکس باکس وان قدرت نمایی می کردند، شرکت های بسیاری بازی های جدید خود را در جریان کنفرانس مایکروسافت معرفی کردند، از آینده ی اکس باکس وان در کنار ویندوز ۱۰ سخن به میان آمد، دسته ی بازی ویژه ی فوق العاده ای برای اکس باکس وان معرفی شد که در ویدیو های منتشر شده از سوی مایکروسافت، کیفیت، قدرت و قابلیت های این دسته ی بازی به خوبی دیده می شد و بسیاری موارد دیگر که در کنفرانس مایکروسافت در E3 2015 دیده شد. به طور کلی، کنفرانس مایکروسافت در E3 2015 سرشار بود از هیجان، قابلیت های جدید، معرفی بازی های جدید و بسیاری موارد دیگر و توانست که رضایت کاربران را به دست آورد و می توان این کنفرانس را برگ برنده ای برای مایکروسافت و اکس باکس وان دانست.

با توجه به موارد ذکر شده، می توان آینده ای درخشان و به مراتب بهتر نسبت به گذشته را برای کنسول اکس باکس وان متصور بود.

سرفیس

SurfacePro3_3

شاید اولین نسخه های بسیاری از محصولات دنیای تکنولوژی با استقبال چندانی رو به رو نشوند و این قضیه در مورد تبلت سرفس نیز صادق است که در نسخه های اولیه ی خود نتوانست سهم چندانی از بازار تبلت ها را کسب کند و چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت و نتوانست توقعات مایکروسافت را در بازار بر آورده کند.

مایکروسافت که به هدف و راه خود ایمان داشت، به تلاش خود ادامه داد و اوج کار خود در رابطه با محصول سرفس را در سرفس پرو ۳، محصولی که به عنوان جایگزین مناسبی برای لپ تاپ ها معرفی شد، نشان داد. سرفس پرو ۳ جایی است که هنر، خلاقیت و مهندسی گرد هم می آیند تا محصولی خارق العاده را خلق کنند.

مایکروسافت در سرفس پرو ۳ همه چیز را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده است، هر قطعه در بهترین جایگاه قرار دارد و از بهترین موارد اولیه برای ساخت این محصول استفاده شده است. سرفس پرو ۳ نسبت به نسخه های قبلی نازک تر، سبک تر و در عین حال محکم تر است. مایکروسافت در ساخت سرفس پرو ۳ از آلیاژ منیزیم استفاده کرده است که در مقایسه با آلومینیوم، گران قیمت تر و سخت تر و همچنین سبک تر است. باتری های سرفس پرو ۳ به صورت سفارشی ساخته شده اند و از دوام بسیار خوبی برخوردار هستند. فن خنک کننده ی سرفس پرو ۳ بسیار هوشمندانه طراحی شده است و همین امر سبب بهبود عملکرد این دستگاه می شود. پایه ی نگهدارنده سرفس پرو ۳ یکی از نقاط قوت این دستگاه است، این پایه ی نگهدارنده که از استحکام بالایی برخوردار است و در زوایای مختلفی قابل تنظیم است، کار با سرفس پرو ۳ را برای کاربران راحت می کند و از طراحی بسیار پیچیده ای برخوردار است. جالب است بدانید که رنگ سرفس پرو ۳ توسط کمپانی طراحی کننده ی رنگ ماشین های پورشه طراحی شده است و مایکروسافت از همان تکنولوژی رنگ که در ماشین های پورشه به کار می رود برای سرفس پرو ۳ استفاده کرده است. از ویژگی های جالب و کاربردی سرفس پرو ۳ می توان به صفحه کلید و قلم آن اشاره کرد که به خوبی برای این دستگاه طراحی شده اند و استفاده از سرفس پرو ۳ را برای کاربران لذت بخش می سازند. در کنار تمام ویژگی ها و قابلیت های اشاره شده، سرفس پرو ۳ از استحکام خوبی برخوردار است و مایکروسافت برای اطمینان از استقامت این دستگاه، از تست های مختلفی استفاده کرده است.

سرفس پرو ۳ دستگاهی قدرتمند است که توانست جایگاه خود را در بازار پیدا کند و فروش خوبی داشته باشد. اخیراً سرفس ۳ که قمیتی کمتر از سرفس پرو ۳ دارد از سوی مایکروسافت معرفی و در بازار عرضه شد، تا کاربرانی که به سرفس علاقه دارند اما قیمت سرفس پرو ۳ برای آن ها سنگین است، بتوانند سرفس ۳ را تهیه کنند و تجربه ای لذت بخش از کار با سرفس را داشته باشند.

از آن جا که سرفس پرو ۳ محصولی است که به خوبی طراحی شده و برای کامل شدن نیاز به تغییراتی جرئی دارد، به نظر می رسد که سرفس پرو ۴، که شایعات زیادی در مورد زمان معرفی آن توسط مایکروسافت، منتشر شده است، نسخه ی تکامل یافته تر سرفس پرو ۳ باشد و بتواند موفقیتی بیش از سرفس پرو ۳ را برای مایکروسافت به ارمغان بیاورد.

گوشی هوشمند

lumia

ورود مایکروسافت به صحنه ی رقابت گوشی های هوشمند را می توان با خرید بخش سخت افزار شرکت نوکیا هم زمان دانست. شرکت نوکیا را باید حامی اصلی سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت دانست. مایکروسافت که سهم سیستم عامل ویندوز فون را در بازار سیستم عامل های گوشی های هوشمند اندک دید، با خرید بخش سخت افزار نوکیا به دنبال آغاز راهی جدید برای گوشی ها هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون بود.

مایکروسافت که از سهم اندک سیستم عامل ویندوز فون در میان رقبای خود راضی نبود، از زمان خرید بخش سخت افزار نوکیا به ساخت و عرضه ی گوشی های هوشمند پایین رده و میان رده ی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون بسنده کرده است و تا به امروز هیچ گوشی بالا رده و پرچمداری را معرفی نکرده است. البته گوشی های هوشند میان رده و پایین رده ی ساخته شده توسط مایکروسافت توانسته اند که به نسبت امکانات خود به فروش مناسبی دست یابند. از آن جایی که برای موفقیت های چشمگیر در بازار گوشی های هوشمند، در کنار ساخت و معرفی گوشی های هوشمند پایین رده و میان رده ی مقرون به صرفه، نیاز به ساخت گوشی های هوشمند پرچمدار نیز هست تا بتوانند با پرچمداران سایر شرکت ها به رقابت بپردازند، پس از خرید بخش سخت افزار نوکیا، از مایکروسافت انتظار می رفت که پرچمدارانی شایسته را روانه ی بازار کند، اما تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است.

شاید علت معرفی نشدن پرچمدار از سوی مایکروسافت تا به امروز این باشد که مایکروسافت نمی خواهد پرچمداران آینده مانند پرچمداران گذشته ی ویندزو فونی فروشی به مراتب کمتر از پرچمداران سایر شرکت ها داشته باشند. مایکروسافت مدت ها است که اعلام کرده که در حال کار بر روی پرچمداران آینده ی خود است، اما برای این که پرچمداران آینده بتوانند به خوبی با پرچمداران سایر کمپانی ها به رقابت بپردازند و به سهم مناسبی از بازار گوشی های هوشمند دست یابند، باید در کنار یک سیستم عامل قدرتمند از ویژگی های متمایز و قابلیت های خاصی برخوردار باشند. در ارتباط با ویندوز ۱۰ موبایل به عنوان سیستم عامل آینده ی مایکروسافت برای گوشی های هوشمند پیش تر سخن به میان آمد، اما از لحاظ ویژگی های سخت افزاری و قابلیت های خاص نیز بر اساس خبر هایی که اخیراً پیرامون پرچمداران آینده ی مایکروسافت منتشر شده است، به نظر می رسد که مایکروسافت تمام تلاش خود را می کند تا در آینده پرچمدارانی شایسته، مبتنی بر سیستم عاملی قدرتمند و با ویژگی های خاص و متمایز را روانه ی بازار کند.

با توجه به موارد ذکر شده و یاد آوری این مورد که مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که برنامه ی گسترده ای برای آینده ی گوشی های هوشمند ساخت خود دارد، به نظر می رسد که پرچمداران آینده ی مایکروسافت متفاوت از پرچمداران ویندوز فونی گذشته خواهند بود و خواهند توانست سهمی بیش از پرچمداران گذشته را در بازار گوشی های هوشمند به دست آورند.

هالولنز

HoloLens 7

سخن گفتن پیرامون دستگاهی که تا کنون به بازار عرضه نشده است و در دسترس قرار نگرفته است، دشوار می باشد و هالولنز یکی از همین دستگاه ها است.

زمانی که مایکروسافت برای اولین بار از هالولنز رونمایی کرد، تعجب همگان را برانگیخت. اگر چه تا به امروز هالولنز در بازار عرضه نشده و در دسترس کاربران قرار نگرفته است، اما با توجه به کنفرانس های اخیر مایکروسافت و صحبت های مایکروسافت پیرامون هالولنز در این کنفرانس ها و همچنین ویدیو هایی که تا کنون از سوی مایکروسافت پیرامون هالولنز و ویژگی ها و قابلیت های آن منتشر شده است، به خوبی می توان به قدرت این دستگاه پی برد.

هالولنز یک دستگاه واقعیت افزوده است که هالوگرام ها را وارد دنیای واقعی شما می کند. هر قسمتی از این دستگاه به بهترین شکل و به صورت کاملاً اختصاصی طراحی و ساخته شده است. هالولنز به گونه ای طراحی شده است که به راحتی بر روی سر قرار گیرید و کوچک ترین مشکلی را برای کاربران ایجاد نکند.

هالولنز اولین دستگاهی است که که برای کار کردن به هیچ وسیله ی دیگری نیازمند نیست، و همه چیز درون این کامپیوتر هالوگرافیکی انجام خواهد شد. هالولنز ورود هالوگرام به زندگی را با کیفیت بالا در دنیای شما امکان پذیر می کند، با ادغام یکپارچه با مکان های فیزیکی، فضا ها و اشیاء شما. هالوگرام ها با دنیای واقعی شما ترکیب خواهند شد و همه ی راه های جدید برای ایجاد، ارتباط، کار و بازی را بر روی شما خواهند گشود.

HPU (واحد پردازش هالوگرافیک) سیلیکونی سفارشی است که پردازش مقدار زیادی اطلاعات را در هر ثانیه در هالولنز انجام می دهد. مایکروسافت هالولنز سنسور های پیشرفته ای دارد که اطلاعات را در مورد آن چه که شما انجام می دهید و محیطی که در آن قرار دارید دریافت می کند. مشاهده از طریق لنز های هالوگرافیک با کیفیت بالا با استفاده از یک سیستم طرح ریزی شده ی پیشرفته ی نوری، تولید تصاویر چند بعدی تمام رنگی با تاخیر بسیار کم، شما را قادر می سازد تا هالوگرام ها را در دنیای خود ببینید.

مایکروسافت هالولنز تنها برای استفاده توسط کاربران عادی طراحی و ساخته نشده است، و یکی از کاربرد های اصلی هالولنز، استفاده از آن در کار های علمی و مباحث آموزشی است. از جمله مهم ترین کاربرد های خاص مایکروسافت هالولنز، استفاده از آن توسط متخصصان ناسا، استفاده از آن توسط معماران و مهندسان و همچنین استفاده از آن برای طرح های آموزشی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزشی است.

مایکروسافت برای طراحی و ساخت هالولنز از متخصصان بسیاری استفاده کرده است و هر قطعه از این دستگاه به صورت کاملاً اختصاصی و به بهترین صورت ممکن توسط متخصصان مربوطه طراحی و ساخته شده است. به نظر می رسد که این محصول به عنوان یکی از اهداف آینده ی مایکروسافت، بتواند موفقیت های چشمگیری را برای این کمپانی پیشگام در عرصه ی تکنولوژی به ارمغان آورد.

مایکروسافت بند

microsoft-band-02

به نظر می رسد که به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، همواره باید منتظر ابزار ها و دستگاه های جدیدی از سوی کمپانی های مختلف بود. ساعت های هوشمند و دست بند های سلامتی از جمله ابزار هایی هستند که در سال های اخیر به دنیای تکنولوژی گام نهاده اند.

از آن جایی که شرکت های مطرح عرصه ی تکنولوژی نمی خواهند هیچ صحنه ی رقابتی را در بازار ابزار های تکنولوژی ترک کنند، با ورود ساعت های هوشمند و دست بند های سلامتی به دنیای تکنولوژی، این شرکت ها به ساخت این گونه ابزار ها روی آوردند، و مایکروسافت نیز به عنوان یکی از این کمپانی ها از این قاعده مستثنی نبود و دست بند سلامتی خود را با عنوان مایکروسافت بند ساخت و روانه ی بازار کرد.

مایکروسافت بند با توجه به ویژگی های خود و قابلیت هایی که داشت، توانست فروش خوبی را در بازار تجربه و توقعات مایکروسافت را بر آورده کند. به همین سبب و بر اساس خبر هایی که اخیراً منتشر شده است، مایکروسافت به دنبال طراحی و عرضه ی نسخه ی دوم مایکروسافت بند به بازار است و با توجه به موفقیت نسخه ی اول مایکروسافت بند، می توان توقع داشت که نسخه ی دوم مایکروسافت بند نیز بتواند سهمی از بازار را برای خود به دست آورد و در موفقیت های آینده ی مایکروسافت سهیم باشد.

سخن پایانی

مایکروسافت همواره یکی از بزرگترین کمپانی ها در زمینه ی تکنولوژی و فن آوری های نوین و یکی از پیشگامان این عرصه بوده است. علاوه بر تمام محصولاتی که در این مقاله به عنوان محصولات اصلی مایکروسافت مورد بررسی قرار گرفت، مایکروسافت محصوالات دیگری نیز دارد و همچنین در زمینه های مختلف بسیار دیگری نیز به فعالیت می پردازد که هر کدام را می توان در مقاله ای جداگانه مورد نقد و بررسی قرار داد. با توجه به سیاست های جدید مایکروسافت و همچنین موفقیت های اخیر مایکروسافت در زمینه های مختلف، به نظر می رسد که آینده ای بسیار درخشان در انتظار این غول تکنولوژی جهان باشد و شاید دور نباشد آن روزی که بار دیگر مایکروسافت به دوران اوجی درخشان تر از گذشته گام نهاده و به بزرگترین کمپانی دنیای تکنولوژی مبدل شود.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

به اشتراک گذاری کنید:

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:








    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید